SELURUH BLOG KESIHATAN

get this

Saya siarkan iklan Nuffnang.

Tuesday, January 25, 2011

IKAN

IKAN BAIK UNTUK KESIHATAN ORANG DEWASA


Bagaimana omega-3 asid lemak dapat mengurangkan kemurungan
Juga tidak anak-anak perempuan dalam dua kumpulan skor pun berbeza pada usia 18 bulan pada siri ujian yang direka untuk mengukur kognitif, motor, dan kemahiran komunikasi. (Hanya kira-kira 700 anak-anak yang menyertai dalam tahap penyelidikan.) 
Seperti pada kajian sebelumnya, perempuan mengkonsumsi suplemen DHA kurang kemungkinan untuk melahirkan bayi pramatang.
Pastikan mereka mendapat jumlah yang disyorkan DHA semasa kehamilan, yang saat ini 100 miligram sehari.
Suplemen DHA mungkin paling berguna bagi wanita yang berada pada risiko melahirkan awal, seperti mereka, yang membawa kembar, atau yang dikandung melalui persenyawaan in vitro. Prematur kelahiran sendiri telah dikaitkan dengan hasil kognitif buruk pada anak-anak dan peningkatan risiko kemelesetan postpartum, Biji  mata keluar.
Makanan untuk meningkatkan mood anda
Penemuan ini tidak mungkin menjadi kata terakhir pada DHA semasa kehamilan.Para ahli mengatakan kajian mempunyai beberapa had yang perlu dibahas dalam kajian di masa depan.
Misalnya, kajian ini tidak mungkin telah cukup besar untuk mengesan perbezaan halus namun penuh makna antara dua kumpulan ibu dan anak, kata Bagaimana minyak ikan menyokong kesihatan jantung
Akhirnya, banyak perempuan dikeluarkan dari kajian kerana mereka sudah mengambil suplemen DHA, yang mungkin telah condong hasilnya. Ini mungkin telah bahawa perempuan berisiko lebih tinggi untuk depresi, misalnya, telah memilih untuk mengambil suplemen.
Walaupun soalan yang tidak dijawab, para ahli menekankan bahawa semua orang - bukan hanya wanita hamil - harus mendapatkan banyak DHA dalam makanan mereka, lebih disukai dari lemak ikan seperti salmon, mackerel, trout, dan sarden, daripada suplemen. 
DHA adalah  penting untuk beberapa sistem termasuk sistem kardiovaskular dan saraf. Ikan juga boleh menguruskan badan jika anda kuarang makan ayam dalam masa setahun, lihat hasilnya memang berkesan untuk menurunkan berat badan anda.

No comments:

Post a Comment

taip komen dan idea anda, ingat tinggalkan url blog anda, senang nak view your blog/ web, thanks, terima kasih!