SELURUH BLOG KESIHATAN

get this

Saya siarkan iklan Nuffnang.

Tuesday, January 18, 2011

seks,buah dan tekanan.

Buah-buahan yang banyak mendatangkan kebaikan kepada tubuh badan manusia. Pisang contohnya mempunyai rasa manis, ianya juga meningkatkan ghairah seks. Seperti strawberi, alpukat nenas, anggur kerana selain mengandungi vitamin c ia meningkatkan fungsi libido. Pemakanan mengubah ghairah seks, pemakanan yang sihat dapat meningkatkan fungsi badan aktif  melawan penyakit dan meningkatkan ketahanan badan. Buah pisang contohnya dapat meransang jantung untuk sihat dan berfungsi dengan baik. Buah betik mempunyai vitamin c yang tinggi dan bagus untuk yang mana sukar untuk membuang air besar. Jika menghidap cirit-birit banyakkan minum teh yang pekat untuk memudahkan membuang air besar.

2. Hujung minggu cuba keluar dari rumah untuk ambil udara yang segar di tepi pantai, bersenam, untuk menenangkan fikiran dan mengurangkan tekanan dan ambil beberapa jam untuk bertenang dengan bersantai di tepi pantai atau bercuti ke tempat yang mempunyai tarikan visual yang tenang seperti tepi laut, menyelam melihat hidupan laut, atau berseronok dengan air di sunway lagoon. Bergantung kepada individu banyak yang mempunyai cara tersindiri untuk menenagkan fikiran.

3.Minum teh 0 juga boleh menenangkan fikiran dan membuat anda rasa rileks, ianya terbukti mengikut kajian sains. Makanan yang terbaik untuk jantung adalah makanan yang tinggi seratnya seperti oatmeal. Ia dibuat denga gandum serta dicampurkan dengan bahan yang baik untuk kesihatan. Makanan untuk sarapan pagi juga sesuai jika diambil oatmeal sebagai sarapan kerana ia menyenyangkan.                                                                                 

4.Mengikut kajian ikan salmon mempunyai kandungan yang tinggi dengan omega3 dan vitamin C. Ikan salmon bagus untuk otak dan juga mejaga kulit. Ikan salmon mempunyai rasa yang sedap jika masak dengan sweet sour, ikan masak tiga rasa, dan boleh juga dibakar. Kebanyakan kedai sushi menjual ikan salmon. Adakah kedai susshi halal? jawapannya tidak, ini kerana ada menjual minuman keras.(bergantung pada kedai)

5.Kismis juga antara makanan yang dikategori baik untuk otak, dan menajamkan daya ingatan. Pastikan anda tidak mengambil terlalu banyak ubat kesihatan, tidak menjadi masalah jika ianya untuk otak tapi jika untuk sistem pertahanan tubuh badan atau melibatkan jantung, pastikan ubat itu betul dan jangan salah makan ubat(boleh menambahkan penyakit yang sedia ada).

6.Ada kes dimana salah seorang pesakit dibedah tetapi doktor lupa menambahkan biusya untuk tidur dan tahan sakit. Pesakit berkenaan merasa segala potongon, hirisan, digunting, dijahit dan ianya amat sakit sekali. Pesakit tersebut tidak mampu untuk bangun kerana dia diberi ubat untuk mengawal sistem tubuh dari bangun tetapi tidak bius.
Selepas beberapa jam kembali bergerak pesakit itu menahan pedih dan menyaman hospital berkenaan lebih kurang berjuta-juta.   
        
p/s:Nak bedah lain kali haruslah berhati-hati. Nak komen atau kongsi artikel silakan.

No comments:

Post a Comment

taip komen dan idea anda, ingat tinggalkan url blog anda, senang nak view your blog/ web, thanks, terima kasih!