SELURUH BLOG KESIHATAN

get this

Saya siarkan iklan Nuffnang.

Thursday, January 20, 2011

KOPI

Kopi biasa boleh ditambah gula untuk menambah perisa.

Kopi rasanya bergantung dengan kandungan kopi, tambah gula berubah jadi manis, jika normal memang agak pahit sedikit, begitu ia degemar seluruh dunia. Pelbagai khasiat kopi dan memberi kesan kepada penggemar kopi. Kopi juga berkebolehan membakar lemak dan menguruskan badan kerana mengandungi kandungan kafein. Kopi juga berupaya untuk membuat anda tidak mengantuk kerana kafein.

Apa itu kafein, kafein adalah kandungan dalam kopi yang rasanya agak pahit, kafein boleh didapati dari daun dan tanaman seperti teh. Kafein pada daun tumbuhan mempunyai fungsi untuk membunuh atau melumpuhkan sesetengah serangga, namun begitu kesannya terhadap manusia adalah kepada sistem saraf pusat. 




White Kopi.
Kesan Minum kopi.
Kesannya pada manusia adalah melambatkan proses mengantuk dan memiliki pengaruh yang sementara. Dalam proses membakar lemak cuba ambil kopi tiga puluh minit sebelum senaman ia mampu membakar lemak.

Dalam produk kesihatan pula ada dijual produk yang melibatkan kopi, ini kerana kandungan kafein tadi yang berupaya membakar lemak.   

Apa beza white kopi dengan kopi biasa
Beza yang agak besar, kopi biasa dicampur dengan pelbagai bahan lagi seperti gula, susu pekat, dan banyak lagi bahan untuk rasa yang unik. White kopi digoreng dengan majerin dan itulah terhasilnya white kopi dan tiada tambahan lain. Menarik bukan. 

Restoran kopi  di malaysia.

Antara restoran yang menjual kopi ialah Hayaki kopitiam, Bangi kopitiam, Pak hailam Kopitiam, Starbucks coffe, dan banyak lagi.




No comments:

Post a Comment

taip komen dan idea anda, ingat tinggalkan url blog anda, senang nak view your blog/ web, thanks, terima kasih!