SELURUH BLOG KESIHATAN

get this

Saya siarkan iklan Nuffnang.

Monday, April 11, 2011

Nak kurus? Ingin nampak cantik? Cara berkesan mengatasinya..



Berat badan mungkin merunsingkan anda untuk berhadapan dengan pasangan atau kawan anda. Kini saya ada teknik berkesan mengikut kajian saya selama 2 tahun, berikut ialah caranya:


1.Kurangkan makan nasi dengan berlebihan, jika dulu 5 senduk, ubah kepada satu senduk untuk satu hari, tukarkan nasi kepada buah-buahan seperti epal hijau, tambahan cuba makan keledek untuk mengekalkan kecantikan wajah yang muda dan cantik ini kerana keledek kaya dengan vitamin A, tapi ingat selalulah bersenam kerana keledek dapat meningkatkan berat badan.


2.Minum air adalah penting untuk mengimbangi bendalir badan, air buah-buahan juga membantu memberikan badan anda kurus selain mempunyai vitamin C, seperti oren, epal hijau, dan beberapa buah seperti limau nipis juaga dapat membakar lemak selepas makan. Isilah perut dengan makanan sebelum minum air limau kerana ini akan menyebabkan gastrik jika diminum sebelum makan. Makan lobak merah dapat mencantikkan kelopak mata anda serta memberikan mata yang sihat.


3.Makan buah-buahan sebelum makan dapat menghadamkan makanan yang dimakan. Amalan ini juga boleh menguruskan badan. Makan ikan dapat menguruskan badan, anda suka makan ikan, ya cubalah tukarkan menu makanan dari bahan seperti ayam kepada ikan, ianya amat berkesan dalam diet.


4.Makan oat membantu anda kurus, oat juga bagus untuk kesihatan jantung anda, oat dapat menghadamkan makanan dengan baik. Sarapan pagi dengan oat akan buat perut terasa kenyang. Oat adalah antara sarapan yang terbaik. Air halia baik untuk buang angin serta memanaskan tubuh badan, ianya juga berupaya membakar lemak.


5.Nak lagi kurus, fuhh , jangan makan nasi, ayam ganti dengan tauhu, makan ikan, minum air limau kasturi lepas makan, banyak minum air putih, berat badan anda bahagi dengan 28 peratus bersamaan dengan jumlah air yang perlu diminum. Bersenam mengikut kemampuan anda, banyakkan berjalan atau berlari perlahan selama 20 minit setiap hari. Ambil madu untuk memberi anda tenaga, madu kaya dengan pelbagai vitamin. Minum kopi juga boleh membakar lemak tetapi kawal kadar pengambilan kopi. Anda boleh kurangkan makanan dari kadar biasa tetapi kekalkan kuantiti air yang biasa diambil.


Sebarang tambahan, terbaik sekali jika berikan komen selepas membaca. Terima kasih anda bijak!

No comments:

Post a Comment

taip komen dan idea anda, ingat tinggalkan url blog anda, senang nak view your blog/ web, thanks, terima kasih!