SELURUH BLOG KESIHATAN

get this

Saya siarkan iklan Nuffnang.

Saturday, January 15, 2011

Rokok apa faedahnya?



HARGA MENINGKAT TIDAK MENGUBAH APA-APA TAPI KEMATIAN MENINGKAT YANG KETARA
1.Harga rokok kini makin meningkat, tetapi pembeli tetap merokok dan membelinya. Seperti tiada kesan dari kerajaan yang meningkatkan harga rokok dan hanya menguntungkan kilang rokok. Apa kesan rokok terhadap tubuh badan?


2.Rokok antara pembunuh utama rakyat di negara ini, dengan menghisap sebatang rokok selama setahun anda boleh membeli sebuah televisyen. Rokok mengakibatkan jantung anda dipenuhi tar dan nikotin kesan daripada kandungan rokok yang dihisap.


3.Rokok juga menyebabkan anda mengalami pelbagai penyakit tanpa diundang, contohnya seperti sakit jantung, kanser, penyakit kulit,  dan pelbagai lagi kesan sampingan serta jalan singkat ke kubur.


4.Cara untuk berhenti rokok adalah kurangkan menghisap rokok hari demi hari, cuba elakkan membeli rokok atau menghidu rokok. Latih diri untuk kata tidak kepada rokok, memang agak sukar untuk berhenti dari rokok disebabkan ketagihannya. Ini kerana nikotin dalam rokok membuatkan ketagihan untuk merokok.


5.Nyawa anda lebih penting dari sebatang rokok, kalau tidak hisap rokok anda tidak akan mati pon. Kesihatan anda bertambah baik selepas 24 jam berhenti merokok.



No comments:

Post a Comment

taip komen dan idea anda, ingat tinggalkan url blog anda, senang nak view your blog/ web, thanks, terima kasih!